آلوئه ورا گیاهی است بی ساقه که به گیاه کاکتوس شباهت زیادی دارد.آلوئه ورا از خانواده سوسن است و خواص مفید بسیار زیادی دارد.

این گیاه قدمتی طولانی داشته ،چراکه انسان ها در گذشته های بسیار دور به این نکته پی برده بودند که برگ های آبدار این گیاه برای درمان انواع بیماری ها مفید است.

به عنوان مثال: مصریان باستان برای شستشوی پوست خود از این گیاه استفاده کرده و از خاصیت نرم کنندگی این آگاه بوده اند.امروزه نیز این گیاه در سراسر دنیا دیده میشود وحتی بسیاری از افراد آن را در خانه ی خود پرورش میدهند.

در این مقاله میخواهیم در مورد خواص آلوئه ورا برای پوست و مو توضیحاتی بدهیم.اگرمایل به کسب اطلاعات در این زمینه هستید،با ما تا پایان مقاله همراه باشید.

برای خرید محصولات آرایشی و بهداشتی فوراور کلیک کنید.

خواص آلوئه ورا برای پوست

خواص آلوئه ورا برای پوست

آلوئه ورا دارای برگ های دراز و گوشتی است.اگر قسمتی از برگ این گیاه را بشکنید،ماده ژلاتینی از آن بدست می آید که تمام خواص این گیاه مربوط به همین ماده است.از ماده ژلاتینی گیاه آلوئه ورا برای ساخت لوازم آرایشی – بهداشتی استفاده میشود.به عنوان مثال: آلوئه اکتیویتور فوراور یکی از محصولات مربوط به شرکت فوراور لیوینگ است که برای ساخت آن از ماده ژلاتین آلوئه ورا استفاده میشود.این محصول بدلیل وجود ژل آلوئه ورا درآن ،خاصیت مرطوب کنندگی و پاک کنندگی بالایی دارد.

برای مشاهده سایر محصولات فوراور کلیک کنید.

گیاه آلوئه ورا برای درمان بسیاری از بیماری های پوستی ازقبیل: درمان  زخمها – اگزما – آفتاب سوختگی – آکنه – تاول و… استفاده میشود.

از دیگر خواص این گیاه برای پوست میتوان به موارد زیر اشاره نمود.

  • خاصیت مرطوب کنندگی و درمان خشکی پوست
  • جلوگیری از پیری زودرس پوست
  • شادابی و سلامت پوست
  • کاهش التهابات پوستی

خواص آلوئه ورا برای مو

خواص آلوئه ورا برای مو

براساس بسیاری از مطالعات پزشکی ، گیاه آلوئه ورا ،برای زیبایی و تقویت مو،اثرات مفیدی دارد و میتواند پوست سر شما را سالم تر کند.

گیاه آلوئه ورا با افزایش جریان خون در پوست سر باعث جلوگیری از ریزش مو و بهبود رشد مو سر میشود.

آلوئه ورا التهابات پوستی را کاهش میدهد و از این جهت برای درمان خارش پوست سر از آن استفاده میشود.

آلوئه ورا به خوبی موها و پوست سر را تمیز میکند و به همین دلیل از آن برای ساخت شامپوهای مختلف استفاده میشود.

لازم به ذکر است ،برای اثرگذاری بیشتر آلوئه ورا بهتر است از ژل خام آن،که مستقیم از خود گیاه گرفته شده  است بر روی پوست و مو خود استفاده کنیم و از مزایای بیشمار آن بهره مند شویم.

دراین مقاله توضیحات مختصری در رابطه با گیاه آلوئه ورا و خواص آن داده شد.برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و خرید محصولات آرایشی بهداشتی فوراور،مکمل های غذایی فوراور و….  با بزرگترین نماینده رسمی شرکت فوراور لیوینگ در ایران ارتباط برقرار کنید.